Sunday, October 7, 2007

SHOPPING RAYA...............

ASSALAMUALAIKUM PEMBUKA BICARA..BUAT TATAPAN PELAWAT SEMUA......

sempena hari raya aidilfitri yg datang menjelma hanya beberapa hari lagi.....ni.aku telah membuar persiapan yg tak kurang juga la meriahnya...meriahnya raya begitulah juga duit meriahnya keluar..hahhahah..tapi bila difikirkan selagi tak membazir dan ada gunanya mende yg aku beli tu ok kot rasanya....tadi pagi aku dan suamiku telah mengikut kak dan abg iparku pegi shopping kat tesco ampang...boleh tahan juga ramainya rakyat malaysia berbelanja di tesco ampang..parking sure la full.....tapi jln raya masih tak jam lagi...tak delah tertekan sgt...
inilah tahun pertama aku shopping last minit..slalunya sebulan sebelum puasa aku dah membeli brg2 yg diperlukan..letih juga dibuatnya shopping last minit ni ..pilihan pun dah tak banyak...

cuti hujung minggu ni tak de masa nak rehat..smlm aku & suami membawa ibunya ke pasar pudu..kat situ ada satu kedai borong..yg menjual kerepek dan jajan yang murah sgt harganya..selalu kat luar sekilo kerepek ubi harganya dalam rm 12.00 keatas ..kat kedai tersebut boleh la didapati dengan harga rm8.50.... bila aku tgk harganya masih sama dgn tahun lepas...ini bermakna tiada kenaikan harga berlaku...nak kene lah berjimat sikit..bila gaji dapat cepat..habis pun cepat....dgn harga yg murah dapatlah aku berjimat..

pada kwn 2 yg nak shopping tu jadilah pengguna yang bijak..ok....selamat hari raya......

No comments: