Tuesday, September 4, 2007

KENDURI SAMBUT RAMADHAN@ TAHLIL

Ari ni aku gi keje ..smlm aku cuti....ari ni pakai baju sukan..sbb ada gotong royong memasak untuk kenduri sempena akan tibanya bulan ramadhan al-mubarak yg berkat....dalam pada masa yang sama majlis tahlil juga turut diadakan untuk mereka yang telah pergi dulu meninggalkan kita....sebut je pasal ni..salam takziah untuk shai diatas kembalinya bonda tercinta kerahmatullah..marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihan untuk arwah bonda shai....
Untuk shai semoga tabah menghadapi dugaan yg Esa berikan ini...semua org akan melaluinya...masa yang menetukan...cepat atau lambat ,bila dan dimana kita akan meninggalkan org yg kita sayang......
Berbalik pasal gotong royong ..tiap2 tahun opis aku akan lakukan majlis sebegini....rasa lagi rapat silaturrahim diantara staff brassband....hari ni menu simple aje...nasi minyak,nasi putih,qurma kambing,ayam masak merah,agar2 buah-buahan pencuci mulut....turut tak ketinggalan sarjan Manmohan Singh turut memberi capati sebagai hidangan tambahan untuk hari ini....aku tak masak pun cuma tolong-tolong kopek kulit kentang ngan potong bawang je...
tapi sesekali mcm ni...terasa mcm suasana dikampung.....nanti aku sertakan gambar majlis gotong royong berkenaan ....aku nak kena tunggu cikgu aku online baru boleh masukkan gambar..kalau tak hancur.....

No comments: