Monday, August 13, 2007

dah lepas satu keje.......

hari ni hari terakhir aku kat ukm ......konvo tu sampai 16 ogos ni...tapi samapai hari tu je diaorg minta.....ptg ni ramai gak yg dapat ijazah....tak payah la aku bangun terlalu awal untuk ke opis....kira time sedang2 je pegi opis....esok terlibat ngan program kat tasik perdana lah pulak....jadual keje kita org ni..berubah dari masa ke semasa...so dah biasa dgn segala perubahan yg berlaku secara mendadak ni...kalau sesiapa nak terlibat dgn keje beruniform ni kene bersedialah dgn keadaan yg mcm ni....

hari ni aku dikejutkan dgn satu berita rumah kwn aku telah dipecah masuk...oleh seseorg...duit rm400.00 melayang dan seutas rantai..menurut kawan aku....rumah tu dimasukki pada waktu pagi hari jumaat yg lalu...nasib baik la cincin dia yg kat atas tv kat ruang tamu tak kene kebas....ranatai yg disorok tu pulak dia jumpa....polis dah dapat trace cap jari tapi sehingga ke hari ni tiada sebarang tangkapan dibuat.....kawan aku cakap dalam pukul 11.30 pagi pencuri tu masuk...kawan aku tinggal rumah pangsa kat sentul.....kawan aku tu tinggal kat tingkat 3....org zaman skrg ni mcm sanggup buat asal dapat duit......pencuri tu masuk ikut balkoni....pencuri tu curi kunci spare rumah kawan aku....sbb masa kawan aku balik mangga kat pintu besi terbuka dan pinti rumah tak berkunci.......kepada yg duduk rumah pangsa berhati2 lah setinggi mana pun rumah kita pencuri tetap boleh masuk....

No comments: