Saturday, August 11, 2007

KONVOKESYEN UKM YG KE-----35

hari ni hari pertama aku terlibat ngan konvo kat ukm...ramai nya...lebih 6 ribu graduan grad tahun ni...konvo ni mula dari 11 ogos hingga 16 ogos......bnyk juga lah bunga2an yg dijual....sbg hadiah kepada graduan..sipa ada kaunter tempahan lagi......kaye la toke bunga tu kan....family pun ramai yg dtg.....tadi masa aku balik tgk para graduan tgh tangkap gambar kenang-kenangan dgn keluarga,suami,isteri anak2....dan sedara2 diaorg...

bila tgk masa penyampaian ijazah tadi da lah juga yg mendapat nya telah ada cucu.....mesti best kan...graduan yg dapat anugerah diraja tahun ni mohd arif...umur dia 23 tahun....muda lagikan....tapi keluarga dia bukan calag2 org....bila tgk diaorg dapat semua tu timbul rasa dihati ni nak sambung belajar....nak jadi mcm diaorg juga....dalan kategori yg sama juga...anugerah diraja dapat oleh Tan Ai Poh @ nurathiroh .....nama dia panajng tu je yg aku ingat..esok pagi ada lagi anugerah yg tak bagi....nurathiraoh ni budak pengajian bidang islam ...walaupun dia saudara baru ....dia menjadi graduan contoh....dia mula memluk agama islam masa tingkatan 5......masa biodata dia dibaca tadi muka dia mcm nak menangis la...hanya dia sorang yg tahu apa kesukaran yg dia tempuh untuk berada ditahap sekarang ni.....

penerima ijzah dalam bidang pendidikan pun bnyk juga..tapi yg ambik dlm bidang bahasa inggeris 2 org je yg terinma ptg tadi.....doktor pun ramai juga....Datuk Lat pun dapatanugerah juga ptg tadi tapi aku tak sure pulak apa nama anugerah yg dia dapat tapi aku rasa dia dapat gelaran kot....

aku rasa ini dulu untuk hari ni......esok sambung lagi...nak kena bangun awal..esok pukul 6.30 pagi bas dah bertolak ke bangi....ermmmm mata pun dah tak larat nak angkat kita jumpa lagi yerrrrr........assalamualaikum

No comments: